Ένας ανασφαλής συμβολαιογράφος που ζει με τη συμβία του και τον υπερκινητικό γιό της σε ένα απομονωμένο αρχοντικό της Γαλλικής επαρχίας, ένας άσημος και ψυχικά διαταραγμένος τηλεφωνητής σε μεγάλο εκδοτικό οίκο, μια νεαρή υποχόνδρια φοιτήτρια. Ζωές φαινομενικά ασύνδετες που ωστόσο συνδέονται, μέσα από ένα έγκλημα, σαν σπιράλ το οποίο ξετυλίγεται εκκινώντας από την ίδια αφετηρία, Το καμένο δάσος.

Η αναγνωρισμένη Γαλλίδα συγγραφέας Claude Amoz στήνει ένα αγωνιώδες «παιχνίδι» που στην πορεία του αποκαλύπτονται ανομολόγητα οικογενειακά μυστικά, «παιδικές ασθένειες» και προσωπικές διαψεύσεις.

 

Σχηματίζοντας πολλαπλούς ομόκεντρους κύκλους, οδηγεί τον αναγνώστη μέσα από τα μονοπάτια ενός καλοστημένου θρίλερ στον πυρήνα τους, την αναζήτηση της πατρογονικής εστίας και της πραγματικής ταυτότητας πίσω από το εκμαγείο των κοινωνικών και επαγγελματικών προστατευτικών συμβάσεων που κυριαρχούν στο αποστειρωμένο περιβάλλον των μεσοαστικών προαστίων.  

Διόλου τυχαίο ότι η αναδρομή στο παρελθόν, που ορίζει το παρόν των ηρώων της, αγγίζει τα δύο σημαντικότερα ορόσημα που διαμόρφωσαν τη μοίρα της σημερινής Γαλλίας, τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο και την Αλγερινή εξέγερση. Στην ίδια αναπόδραστη μοίρα παγιδεύονται και οι πρωταγωνιστές, εκεί όπου ο παππούς αποτελεί την πηγή, ο πατέρας το σύμπτωμα και ο υιός το αποτέλεσμα σε ένα γενεαλογικό δέντρο που οι ρίζες του είναι τόσο αμετακίνητες και αδιαπραγμάτευτες όσο η ίδια η ύπαρξη και πολύ περισσότερο η επίπονη, τραυματική παραδοχή της.

Στιβαρό στην αφήγηση, σκοτεινό στην ατμόσφαιρα, χωρισμένο σε πέντε ενότητες που η κάθε μια σηματοδοτείται από χωρία έργων του Ρεμπώ καταλήγοντας στον καιρό των δολοφόνων  «Το παιχνίδι στο καμένο δάσος» μπορεί να ιδωθεί σαν ένα πράγματι, εφιαλτικό, παιχνίδι της δύσκολης και συχνά αποτυχημένης ενηλικίωσης αλλά και της τραγικότητας της μοίρας μας.

 

Claude Amoz

« Παιχνίδι στο καμένο δάσος»

εκδόσεις εξάντας

Κριτική του Αχιλλέα Σωτηρέλλου

© 2019 by Achilleas and Camilo