Πάντα μου άρεσαν τα δράματα που εκτυλίσσονται μέσα σε αεροπλάνα, αυτή η οπτική του κλειστοφοβικού πανικού δηλαδή που μπορεί να μεταδώσει στον θεατή αυτούσια την αγωνία της οθόνης. Δυστυχώς πέρα από κάτι παρωδίες της πλάκας και μερικά b-movies της συμφοράς η διεθνής κινηματογραφία δεν επέδειξε ποτέ κάτι αξιόλογο. Για το λόγο αυτόν το «Μέσα στη νύχτα» μου τράβηξε αμέσως την προσοχή, βασιζόμενο σε μια ιδέα τραβηγμένη από τα μαλλιά μεν αλλά που μπορεί να βγάλει πολύ ζουμί, κυρίως δε να σε καθηλώσει- όσο οξύμωρο και αν ακούγεται- για ώρες.

Όλα μοιάζουν με μια ακόμα αεροπειρατεία όταν ένας αξιωματικός του ΝΑΤΟ μπαίνει στην καμπίνα ενός αεροπλάνου και διατάζει τον πιλότο να απογειωθεί από το αεροδρόμιο Ζάβεντεμ των Βρυξελλών με μόνο λίγους επιβάτες να έχουν προλάβει να κάνουν την επιβίβαση. Η κίνηση του ωστόσο μέλλει να τους σώσει τη ζωή, καθώς όποιος βλέπει το φως της ανατολής σκοτώνεται ακαριαία. Κανείς δεν τον παίρνει σοβαρά στην αρχή- και πως άλλωστε- μέχρι που οι πρώτες μετα-αποκαλυπτικές εικόνες εμφανίζονται στο έδαφος. Αν θέλουν να επιζήσουν είναι καταδικασμένοι να πετάνε αντίθετα με την ανατολή και να ανεφοδιάζονται πριν το πρώτο φως της μέρας.

Ιδιοφυές; Ναι. Αλλά χωρίς δραματουργικά τεχνάσματα η ιδέα θα ατονήσει γρήγορα. Η σειρά τα διαθέτει, τόσο με τη σωστή ανάπτυξη της πλοκής όσο και με την προσεκτική ακτινογράφηση των χαρακτήρων. Λεπτομέρεια δεύτερη. Μέσα στην καμπίνα του αεροπλάνου βρίσκονται οι δώδεκα φυλές του Ισραήλ, ένας Τούρκος, ένας Μαροκάνος, μια Ρωσίδα, μια Μαύρη, ένας Πολωνός και πάει λέγοντας. Διόλου τυχαίο ότι απογειώνεται από τις πολυπολιτισμικές Βρυξέλλες.

Έτσι η δράση συνοδεύεται από συγκρουσιακές έριδες και πολιτισμικές διαφορές που ορίζουν αλλά και δυσχεραίνουν τη συνεργασία των πρωταγωνιστών όσο και αν κάποιες θίγονται στερεοτυπικά και ακροθιγώς. Εξ άλλου αυτό μικρή σημασία έχει, συμπληρώνοντας ωστόσο με επάρκεια, μια πρωτότυπη σειρά που διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά του action movie και πλαισιώνεται από στιβαρές ερμηνείες πατώντας στέρεα πάνω στα θεμέλια μιας αρτιότατης παραγωγής.

Βαθμολογία: 7/10

Του Αχιλλέα Σωτηρέλλου

© 2019 by Achilleas and Camilo